"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever." -Mahatma Gandhi

lauantai 9. kesäkuuta 2012

Saksa

No niin, nyt on Saksan reissu takana! Matkaan lähdin siis tiistai-iltana ja tarkoituksenani oli viettää 12 tuntia Barcelonan kentällä, koska viimeinen juna keskustaan olisi lähtenyt ennen lentoni laskeutumista. Minulla kävi kuitenkin hyvä tuuri, sillä lentoni oli hieman etuajassa ja ehdin junaan.. Näin ollen kova lentokentän penkki vaihtui ystäväni tarjoamaan majapaikkaan. Oli ihanaa nukkua yö hyvin ja aamulla olinkin jo virkkuna suuntaamassa takaisin kentälle. Lento meni hyvin ja melko nopeasti (nukkuessa). Jouduin odottelemaan Saksan päässä parisen tuntia lentokenttäbussia, jonka jälkeen näin vihdoin ja viimein rakkaan ystäväni K:n. <3

Lapsi on terve kun se leikkii..
Keskiviikkopäivään/iltaan kuuluikin sitten kuulumisten vaihtoa, biljardia, uusia tuttavuuksia ja ghost partyt Studentencafessa. Koska rakastan halloweenia, olin tietysti ihan täpinöissäni että sain maalata naamani valkoiseksi ja säväyttää ihanaisella olemuksellani. Oli kerrassaan hauska ilta!

Torstaiaamuna väsytti kamalasti, enkä olisi millään jaksanut nousta. Sain kuitenkin itseni liikkeelle ystäväni K:n avustuksella. Otimme suunnaksi läheisen sorsalammen ja kauniin vihreän puiston. Bongattiin sorsien joukosta yksi raasu, jolla oli nokka vähän hajalla.. Eläinystävänä piti tietysti tirauttaa parit kyyneleet sorsapolon puolesta, kun ei muutakaan voinut.. Miten musta on tullut tällanen herkkis?

Kun kyyneleet oli kuivattu, matka jatkui pienen järven rantaan jonne rohkeimmat kävivät huuhtomassa edellisillan kohmelon. Itsehän en lukeutunut tähän porukkaan, vaan tyydyin seuraamaan räpiköintiä sivummalta. Lammikosta lennähdettiinkin sitten seuraavaksi urheilu-outletiin, josta mukaani tarttuivat Nike siniset tennarit (oli pakko kun halvalla sai)! Mistä lie johtui, mutta porukka oli melko väsynyttä ja ilta menikin nätisti biljardia, ping pongia ja kickeriä (?) pelaillen..

Ulmin tuomiokirkko
Näkymiä huipulta
Perjantaille rakkaat ystäväni olivat keksineet vaikka minkälaista ohjelmaa.. Ensin raahattiin Helenaa kristillisen maailman korkeimpaan kirkkoon, Ulmin tuomiokirkkoon. Kirkontorni kohoaa 161,53 metrin korkeuteen ja vaadittiin 768 askelmaa, jotta tämä jänishousu näki kaupunkia yläilmoista. Kaunista oli, mutta vähän meinasi polvet tutista kapeiden kierreportaiden kiipeämisen jälkeen ja uhoamani uusintakierros jäi suosiolla tekemättä. Maa tuntui niin hyvältä jalkojen alla tämän jälkeen! ;)
On se vähän vinossa..
Kiipeilyn jälkeen kierreltiin kauniita pieniä kujia, joiden varsilta löytyi vaikka mitä kiinnostavaa kuvattavaa - muun muassa maailman vinoin hotelli! Sitten olikin pienen levon aika, jonka jälkeen otettiin suunnaksi sama järvi, jossa oltiin käyty jo edellisenä päivänä. Tällä kertaa meitä oli vähän isompi porukka, sillä aikomus oli grillata ja käydä yöuinnilla! Pakkohan se munkin oli käydä kastautumassa, kun en malttanut vierestä sitä touhua katsoa. Hyvä, etten uponnut sinne järven pohjaan, sillä sen verran monta sieni-tuorejuusto-pekonikääröä olin ehtinyt napaani kiskoa.. (paisteltaisko vähän pekonikääröjä ja sieniä?) ;) Kun ruuat oli saatettu parempiin suihin suurin osa porukasta häipyi omille teilleen, mutta suomalaisviisikko ruotsalaisella vahvistuksella lähti uhmaamaan vielä saunan löylyjä! Musta on tullut ilmeisesti vähän huolimaton saunoja, sillä unohdin juoda (vettä) saunareissun aikana.. Seuraavana aamuna olo olikin melkoisen rähjääntynyt ja janoinen..

Blautopf-lampi
Tilanne saatiin kuitenkin korjattua ja nestetankkauksen jälkeen olin kuin uusi ihminen! Matkaan olin lähtenyt melko pienellä budjetilla, joten vasta tälle päivälle oli varattu pari tuntia shoppailuaikaa.. Pidin mieleni kurissa, enkä sännännyt tapani mukaan jokaikisen vaatekappaleen kimppuun kuola valuen ja siksi meille jäikin aikaa käydä nappaamassa puolikkaat kanat (joo voi kuulostaa vähän brutaalilta, mut oi pojat! olisittepa olleet maistamassa!). Muutama pennonen köyhempänä otimme suunnaksi Blaubeurenin Blautopf-lammen, joka on maailman syvin lampi. En tiedä mitä olin odottanut, mutta paikka sai minut kyllä hengähtämään pari kertaa ihmetyksestä.. vesi oli todella kirkasta! Käytiin samalla reissulla vielä herkuttelemassa vähän jätskeillä yms ja illaksi palattiinkin sitten tukikohtaan ja aamulla otin suunnaksi Sevillan.

Kettu kuittaa ja kumartaa! Kiitos mahtavasta seurasta K, N, L ja O - oottehan te nyt vaan ihan huippuja!